Adobe eetikakoodeks

Adobel on olemas eetikakoodeks "Adobe Code of Business Conduct" - pikkus 12 lehekülge, mis taolise ettevõtte jaoks tundub võib-olla lühike, kuid töötajate jaoks kindlasti piisav pikkus lugemiseks. 80-leheküljelise dokumendi lugemine ja meeldejätmine on kindlasti vaevarikkam ja ebameeldivam. Samas on Adobel ka erinevatele osakondadele ja ametitele koostatud spetsiaalsed eetikakoodeksid ehk siis antud dokument ei ole selle ettevõtte ainus eetikat käsitlev teos.

  • Põhiväärtused
Põhiväärtuste all on välja toodud näiteks see, et väärtustatakse uute talentide leidmist ning lähtutakse tagasisidest ja õpitakse enda vigadest. Seega on inimlikud vead juba ettenähtud ja minu hinnangul annab kindlasti töötajatele kindlustunnet, et võib olla aus ja mitte karta vigade tegemist. Lisaks soositakse uute innovaatiliste ideede välja ütlemist mistahes tasandilt seega on igal töötajal võimalik enda mõtteid avaldada ja nendega ka tegeleda. Lisaks on soositud ülesannete innovatiivne lahendamine ehk kõike ei pea tegema traditsioonilisi viise kasutades.

  • Tööõhkkond, sisu haldamine, info jms.
Rahvusvahelise ja suure ettevõttena on välja toodud diskrimineerimise ja ahistamise keeld, seda nii verbaalselt, kui ka internetis. Sellest probleemist teavitamiseks on olemas ka ettevõttesisene kõneliin, kus on võimalik ka anonüümseks jääda.
Üks murettekitav punkt on elektrooniliste andmekandjate (arvutite, telefonide) jälgimine. Kui arvuti või telefon on antud töötajale Adobe poolt või töötaja isiklik seade sisaldab tööga seotud materjale on selle koodeksi põhjal Adobel õigus teatud mahus neid seadmeid jälgida.
Lisaks on väga selgelt välja toodud autoriõiguste osa - kogu materjal, tarkvara jms peab olema legaalselt kaetud litsentsidega ning töötaja peab seda jälgima.
Töötajad peavad jälgima ka ärisaladuse hoidmist ja see on väga selgelt kirjeldatud - ärisaladusi ei tohi jagada perekonnaga, tuttavatega ega ka pärast töösuhte lõppemist kellegagi. Tõenäoliselt vajalik punkt teadmiseks nii mitmelegi inimesele.

Ära on kirjeldatud veel info jagamine (töötaja ei tohi võtta seisukohti Adobe nimel, kui tal selleks luba ei ole), info kasutamine (siseinfot ei tohi kasutada näiteks Adobe aktsiaga kauplemisel) ja huvide konflikt (tellimused enda perekonnaliikmetelt või endaga seotud ettevõttelt).

Kokkuvõttes tundub see dokument olevat väga kõikehõlmav ja läbimõeldud. Sisu on konkreetne ja kui ma peaksin Adobe töötajana seda lugema siis ilmselt annaks see mulle väga head juhised või vähemalt suuna, milline seisukoht konkreetses olukorras võtta.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Infoühiskond - minevik ja tulevik

Copyright Reform

Hacker - HOWTO